ارزیابی و برابرسازی مدارک

چگونه می توانیم به شما کمک کنیم؟

خدمات شرکت ما توسط مشاورین و کارشنا سان مجرب و مسلط به زبانهای آلمانی، فارسی ، فرانسوی و انگلیسی ومتخصصین امور بین الملل به شما ارائه داده میشود و رضایت شما همواره برای ما حائز اهمییت میباشد.

مقررات جدید برای تائید مدارک از ماه مارچ 2024

افرادی که در رشته هایی تحصیل کرده اند که معمولا در آلمان جزء رشته های دانشگاهی نیستند و برای آنها دوره های دو الی سه ساله شغلی و به آلمانی Ausbildung وجود دارد، میتوانند مدارک دانشگاهی و سوابق شغلی خود را در اداره های مربوطه در آلمان ارزیابی و برابر سازی کنند. از این طریق یک گواهی سنجش میزان تحصیلات با شغل مورد نظر و مورد نیاز در آلمان صادر میشود که توسط این گواهی متقاضی میتواند در سفارت آلمان در ایران تقاضای ویزای بلند مدت اقامت بمنظور تکمیل برابرسازی مدارک و دوره آموزشی و شغلی در آلمان نماید. شرایط دقیق این قانون اقامت را لطفا در لینک سفارت آلمان نیز ملاحظه فرمایید. موسسه ما در باره اقامت از این طریق که بیشتر هموطنان ما در ایران با آن آشنایی ندارند و استفاده نمیکنند مشاوره کامل و دقیق میدهد و در صورت واجد شرایط بودن افراد ارزیابی و برابرسازی مدارک متقاضی با مدارک شغلی آلمان در اداره های مربوطه در آلمان را انجام میدهد.

 

– توجه: باطلاع متقاضیان محترم میرسانیم که اغلب اطلاعات مهاجرتی درسایتهای اینترنتی شرکتهای مهاجرتی داخل و خارج ایران اشتباه یا ناقص میباشند. موسسه ما با استناد به اطلاعات موثق اداره مهاجرت آلمان و مراکز دولتی و وکلای مجرب آلمانی اطلاعات بروز و صحیح قوانین اقامتی و مهاجرتی در اختیار ایرانیان قرار میدهد.

هدف ما اطلاع رسانی و مشاوره صحیح و کمک به استعدادهای ایرانی جهت یافتن راه صحیح مهاجرت به آلمان با پیشرفت تحصیلی و شغلی سریع، استفاده از زمان و فرصتهای استثنایی ودرعین حال ریسک و خطر کم و بدون اتلاف وقت میباشد.( منابع ازاداره فدرال مهاجرت در آلمان) http://www.bamf.de/EN/Startseite/startseite-node.html

امکان اقامت در آلمان برای شرکت در آموزش های الزم و کسب صلاحیت گسترده می شود. مجوز اقامت 18 ماهه قبلی برای اجرای اقدامات سازگاری ( پاراگراف ،16 بند 1 قانون اقامت) در آینده از همان ابتدا برای 24 ماه صادر خواهد شد. تمدید برای 12 ماه دیگر تا حداکثر مدت اقامت سه سال امکان پذیر است. این مدت زمان به کارفرمایان فرصت بیشتری می دهد تا از نیروی کار بهره ببرند.
کار پاره وقت در طول دوره کلاس های آموزشی و کسب صلاحیت از 10 ساعت به 20 ساعت در هفته افزایش می یابد. این امر به نیروی متخصص امکان می دهد راحت تر وارد بازار کار شوند.
اجرای اقدامات آموزشی برای کسب صلاحیت در آلمان، با هدف دستیابی به معادل سازی کامل مدارک نیروی متخصص خارجی است. قانون جدید مهاجرت نیروی کار متخصص دو مسیر قابل دسترسی جدید را معرفی می کند:
• ورود به کشور و اشتغال به همراه مشارکت برای تائیدیه مدارک : مشارکت امکان اخذ اجازه اقامت برای اشتغال
واجدین شرایط را فراهم می کند و سپس پس از ورود، همزمان مراحل تائیدیه مدارک انجام می شود. بر خالف گزینه
های قبلی صلاحیت سازی، در این مورد الزم نیست که پروسه تائیدیه یا ارائه معادل سازی قبل از ورود به کشور
شروع شود. صدور ویزا مستلزم تعهد نیروی متخصص و کارفرما برای درخواست تائیدیه پس از ورود به کشور و پیگیری فعال این پروسه است.
پیش شرط اصلی برای بهره مندی ازامکان اشتغال به همراه مشارکت برای تائیدیه مدارک، عالوه بر داشتن قرارداد کار، وجود مدرک حرفه ای است که حداقل به دو سال آموزش یا مدرک دانشگاهی نیاز دارد – که هر دو باید توسط کشور آموزشی مربوطه به رسمیت شناخته شوند – و همچنین مدرک زبان آلمانی در سطح 2A. اجازه اقامت معمولا برای یک سال صادر می شود و تا سه سال قابل تمدید است.
• اقامتی که تا کنون طبق پاراگراف ،16 بند 3 در راستای به رسمیت شناختن مدارک، در صورت کمبود برخی از مهارت
های تخصصی عملی داده میشد (قدیمی)، دیگر در آینده اعمال نخواهد شد. افرادی که از معادل سازی جزئی برخوردارند
ولی فاقد مهارت تخصصی عملی هستند، برای به رسمیت شناختن صلاحیت کاری شان در آلمان دو گزینه خواهند داشت:
آنها می توانند در آینده – همانند سابق – یا برای دوره های آمو زشی و صلاحیت سازی به آلمان بیایند ( پاراگراف ،16
بند 1 قانون اقامت) و یا در راستای اشتغال به همراه مشارکت برای تائیدیه مدارک (پاراگراف ،16 بند 3 قانون اقامت جدید).
• ورود به آلمان برای انجام پروسه بررسی صلاحیت: متقاضیان تائیدیه مدارک که برای معادل سازی مهارت های کاری
کسب شده در خارج از کشور، باید به یک ارگان مسئول در داخل آلمان مراجعه کنند، می توانند مجوز اقامت تا شش ماه
دریاف کنند. یکی از پیش شرط ها داشتن مدرک زبان آلمانی است. معوال، دانش زبان آلمانی حداقل در سطح ابتدایی A2 مورد نیاز است.

خدمات ما در زمینه اشتغال در آلمان

– مصاحبه حرفه ای بمنظور تشخیص و سنجش پروفایل و شرایط متقاضی

– تجزیه و تحلیل و تنظیم پروفایل و رزومه متقاضی

– اطلاعات راجع به کلیه مدارک دانشگاهی و سوابق کاری و آموزشی لازم جهت ارزیابی برابری ارزش مدارک در آلمان

– ترجمه رسمی کلیه اسناد و مدارک تحصیلی و تاییدیه های شغلی توسط مترجم رسمی دادگستری آلمان (پس از ارسال اصل مدارک به دفتر ما در آلمان)

– مشاوره وتنظیم دقیق و کارشاسانه در زمینه تدوین تاییدیه های لازم و برمبنی استاندارد آلمان از کارفرمایان ایران و انجام متن ترجمه فارسی تاییدیه ها به زبان آلمانی

– معرفی متقاضی به شرکتها و مراکز آموزشی معتبر آلمان و یافتن مرکز آموزشی متناسب با شغل متقاضی جهت دوره تکمیلی آموزشی و برابرسازی مدرک تحصیلی ایران با آلمان

– جهت کاریابی برای متقاضی کار در آلمان، شرکتهای معتبر و پارتنرهای تجاری که با شرکت ما قرارداد همکاری در زمینه تامین منابع انسانی و مدیریت پرسنل دارند در الویت قرارداده میشوند.

– درج آگهی تخصصی تقاضای کاربا ذکر پروفایل متقاضی در بزرگترین و معتبرترین پورتالهای کاریابی و استخدامی در آلمان، من جمله پورتال اداره کار دولت فدرال آلمان (تحت پوشش وزارت کار آلمان)

– آماده سازی متقاضی توسط مربیان و مشاورین ما پیش از مصاحبه با کارفرمایان آلمان

– مشاوره حقوقی راجع به قوانین اقامت وشرایط تمدید اقامت به اقامت دایم آلمان

– مشاوره میان فرهنگی (جهت آشنایی با فرهنگ کار و زندگی در آلمان) در مرحله اول اقامت در آلمان

– در مدت قرارداد به پرسشهای متقاضی توسط ایمیل و با هماهنگی قبلی از طریق تلفن یا اسکایپ پاسخ داده خواهد شد. متقاضی هر 4 هفته از وضعیت و نتیجه کار مطلع خواهد شد و از طریق تماس تلفنی و کتبی با شرکت مشاوره تجاری آریان در آلمان  گزارش کامل از روند کار دریافت خواهد کرد.

بلو کارت

آیا به دنبال راهکاری برای اقامت و یا تجارت در اروپا و آلمان هستید ؟